The Proof of the Pudding Is in the Making: Reflections on Social Justice Teacher Education in English Language Teaching
DOI:
https://doi.org/10.11576/dimawe-7611Schlagworte:
social justice, language teacher education, guidelines, critical literacies, inclusion, English language teaching, soziale Gerechtigkeit, Sprachlehrerausbildung, Inklusion, EnglischunterrichtAbstract
This contribution proposes five fundamental elements of social justice teaching as applied in language teacher education. It does so by taking into consideration already existing university formats – a seminar and a student-conference – which were built on the foundation of critical literacy pedagogies. By defining these elements, our goal is not only to prompt a discussion about social justice in language teacher education, but to center our students’ authentic voices and opinions about their own learning experiences.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2024 Eleni Louloudi, Peter Schildhauer
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
Hinweis: Diese Lizenz gilt nur für das Originalmaterial. Alle gekennzeichneten Fremdinhalte (z.B. Abbildungen, Fotos, Tabellen, Zitate etc.) sind von der CC-Lizenz ausgenommen. Für deren Wiederverwendung ist es ggf. erforderlich, weitere Nutzungsgenehmigungen beim jeweiligen Rechteinhaber einzuholen.